Via UNITiD voor Rabobank.com
In 2011 maakte ik deel uit van een team creatieve mensen om de corporate website van Rabobank (rabobank.com) te verbeteren. Aanleiding hiervoor waren onder andere de volgende zaken:
- de diverse locale en internationale onderdelen van Rabobank waren onvoldoende zichtbaar & bereikbaar
- de merkwaarden moesten beter naar voren komen
- de informatiestructuur was niet voor iedereen helder
- nieuwe communicatiedoelstellingen dwongen opnieuw naar content structuur te kijken
Mijn rol was het inzichtelijk maken van de user journeys, het in kaart brengen van de belangrijkste informatiestructuur door het houden van interviews en het komen tot een navigatieconcept waarmee iedere afzonderlijke site van de organisatie op een logische plek ontsloten werd. De belangrijkste stappen die daarbij zijn gezet:
- content herstructureren / opschonen
- contactinformatie (locaal / internationaal) beter ontsluiten
- betere toegangspoort vormen naar locale sites
- merkwaarden doorvertalen naar look & feel (fotografie, kleurgebruik, typografie) aan de huidige (technische) maatstaven voldoen
- responsive toegangspoort opzetten tot de rest van het online Rabobank ecosysteem
Team: Rabobank International (project management, communicatie), Capgemini Consulting (strategie), UNITiD (information architecture and interaction design), Resoluut (art direction, visuals, front-end), Berserk (html)
Tools: sketches • balsamiq • fireworks • indesign
Tags: corporate website • banking • responsive • concept