2015
Furla • H-ART

Made for You

Samen met Furla ontwikkelde H-ART een online tool waarmee je als klant de twee bekendste handtassen kan personaliseren: Metropolis en Artesia.
Je kunt zowel online als in de winkel aan de slag met het personaliseren van je tas. In de winkel helpt een Furla-medewerker je met het kiezen van materialen, wat bijdraagt aan de ervaring van het ontwerpen.
Deze configurator is eenvoudig in gebruik en stelt iedereen in staat om zijn of haar tas aan te passen.

Lees verder...

Mijn rol

Voor het project "Furla Made for You" heb ik een sleutelrol gespeeld in het creëren van prototypes en het ontwerpen van de interface van de ‘bag configurator’ met de juiste balans tussen functionaliteit, merkbeleving en een plezierige winkelervaring. Ook het achterliggende proces heb ik gevisualiseerd als een service-map om gedurende het ontwerpproces de juiste feedback van de opdrachtgever te verzamelen, zodat de juiste verwachtingen aan de winkelende klant getoond konden worden
Interaction Design
Information Architecture
UX Proces
Prototyping

Verantwoordelijkheden

In dit project werkte ik nauw samen met de art director, projectmanager en de technische afdeling om te komen tot een gebalanceerd interactie-ontwerp passend bij de nieuwe in-store touch screens voor in de flagship stores van Furla, aansluitend op het nieuwe logistieke proces.

Tijdlijn

Q4 2015, 1 maand
Milaan / Remote
Verdere realisatie 2016

Team

Het kernteam van het bureau H-ART Milaan bestond uit 1 project manager, 1 art-director, designer en 1 lead-developer.

Design thinking

Ik wil eerst begrijpen wat het probleem is dat opgelost moet worden en welke gebruikersgroepen hier bij betrokken zijn. Wat is hun drijfveer? En waar lopen ze mogelijk tegen aan? In dit project — met beperkte tijd — hebben we met het team ‘proto-persona’s’ gebruikt om ons in te kunnen leven en aan de stakeholders de juiste vragen te kunnen stellen over het proces en het product. Op basis van diverse schetsmatige ideeën heb ik een prototype op papier en later in software gebouwd. Uiteindelijk is het prototype door de art director en met input van de contentleverancier van mid- naar hi-fidelity gebracht en diende als basis voor de verdere ontwikkeling door het development team.

Stap 1
Empathize
De tijd was beperkt. Maar met het team, de klant met input van mensen uit de winkels, hebben we de belangrijkste punten verzameld. Vervolgens hebben we met het team een aantal proto-persona’s opgesteld. Met het creëren van een persona vergrootten we de empathie voor zowel de winkelmedewerker als de klant.
Winkelend publiek in de flagship store in Singapore
Stap 2
Define
Vanuit de persona’s hebben we de drijfveren, mogelijke frustraties en de doelen en verwachtingen vastgesteld.

En daarnaast de doelstellingen van de business.
Stap 3
Ideate
In de ideation fase is het doel om creatieve oplossingen te genereren. Door middel van een desk research en brainstormsessies hebben we de ideeën verzameld en vastgelegd in de vorm van user flows en wireframes.

En daarnaast de doelstellingen van de business.

Flows

Ik heb een uitgebreid stappenschema gemaakt om het ideale pad te schetsen die een gebruiker doorloopt voor het uitvoeren van de hoofdtaak.

Schetsen

Ik heb een uitgebreid stappenschema gemaakt om het ideale pad te schetsen die een gebruiker doorloopt voor het uitvoeren van de hoofdtaak.

Project Furla. Flowchart of bag configurator in a sketchy style, illustrating part of the ideate step.
Stap 4
Prototype
In de prototypefase heb ik de ideeën gecombineerd. Dit maakt het voor de rest van het team, maar ook de klant, tastbaar. Er kan worden getest en verder de interacties worden gedefinieerd. De feedback hebben we gebruikt om het ontwerp verder te verfijnen en te verbeteren.
Stap 5
Test
Uiteindelijk is het project getest met verschillende gebruikers om te zien hoe het werkt en of het aansluit bij de verwachtingen van de gebruiker.

Wil je samen je volgende project bespreken?

Geïnteresseerd in een samenwerking of een goed gesprek?

Plan een gesprek!

+31 62 63 34567

stuur me een e-mail

LinkedIn-profiel
made with proud in Purmerend