Direct duidelijk wat de bedoeling is, wat je kunt doen en wat er van je wordt verwacht. Dat iets als vanzelfsprekend werkt, gaat niet vanzelf. Een goede gebruikerservaring vergt bewuste en doordachte UX-design keuzes. Ik help je bij deze ontwerpkeuzes om te zorgen dat je digitale product goed werkt en intuïtief te gebruiken is.

Ik help je graag bij het verbeteren van de gebruikerservaring van jouw site, app, applicatie of service.Het grootste deel van wat ik doe, draait om interactieontwerp voor online services en conceptontwikkeling. Ik zie verbanden in complexe situaties, herken patronen, zie ‘gaps’ en probeer binnen het team een eenduidig doel – letterlijk – te schetsen, zodat we aan de gebruiker een ongecompliceerde oplossing kunnen bieden.Door mijn achtergrond als interactieontwerper, kan ik de kennis over vormgeving, techniek en menselijk gedrag combineren.

Ik ondersteun bedrijven en organisaties met gebruikersgericht ontwerp van hun digitale dienstverlening. Dat doe ik sinds 2010 als zelfstandig UX-designer. Daarvoor was ik jarenlang interaction designer, ux-lead en specialist in dienst van online bureaus. Ik heb gewerkt voor grote en kleine merken. Van financiële dienstverleners, overheden tot producenten, organisaties in de creatieve industrie en e-commerce

In deze eerste 'modus' werk ik als een interactieontwerper en consultant. Dit doe ik meestal op projectbasis. Je kunt me tijdens een lopend project op een gegeven moment ‘oproepen’, maar de ervaring leert dat het meestal beter is voor het project als ik vanaf het begin betrokken ben. Het is dan ook afhankelijk van de duur van het project en de opbouw hoe lang deze betrokkenheid is en kan variëren van een paar weken voltijd tot meerdere maanden deeltijd. Ik bespreek graag van tevoren de verwachtingen rondom deliverables, contactmomenten en planning.

In de tweede modus werk ik als een coach of mentor voor een team (of individu) die aan projecten werken. Dat bestaat uit het geven van input en feedback vanaf de zijlijn. Het helpt een team om om te denken en verbanden te leggen tussen bestaande of soms nieuwe ideeën die leiden tot een richting die beter past bij het beoogde resultaat – en de eindgebruiker – in de juiste vorm en op het passende detailniveau. Het coachen richt zich vaak op een bepaald project of onderwerp. Dat kan ‘in real life’ of face-to-face online. Je kunt vrijblijvend hierover contact opnemen en de case toelichten en de gewenste coaching overleggen.

In de derde modus geef ik workshops en trainingen. Een workshop geeft teamleden inzichten die ze direct kunnen toepassen in hun project. De stof is toegespitst op de eigen praktijk en geeft het team handvatten om hun UX proces te verbeteren. Een training behandeld meerdere onderwerpen binnen het vakgebied UX, zoals Prototyping, op basis van een bestaande training. De groepen zijn klein (meestal rond de zes personen), de duur varieert van een dag tot drie dagen.

Ontwerpen is teamwork. Dat wat uiteindelijk 'live staat' is het resultaat van samenwerken. Hieronder een indruk van mijn UX-halffabrikaten en -deliverables. Van customer journey maps, service blueprints, schetsen, storyboards, prototypes tot UI-voorstellen. Ze vormen vaak het uitgangspunt voor de volgende stap, zoals een overleg met experts, een gebruikerstest of de input voor ontwikkelaars.

Portfolio

Hieronder vind je een selectie van projecten waaraan ik als freelance UX Designer heb bijgedragen. Nieuwe projecten zullen hier van tijd tot tijd verschijnen.

Wil je samen je volgende project bespreken?

Geïnteresseerd in een samenwerking of een goed gesprek?

Plan een gesprek!

+31 62 63 34567

stuur me een e-mail

LinkedIn-profiel
made with proud in Purmerend